maanantai 14. tammikuuta 2013

19 kiloa lankaa

Mulla on tällä hetkellä aika tarkalleen 19,645 kiloa lankaa ja siihen päälle vielä 4,15 kiloa valkoista trikookudetta, josta olen aloittanut mattoa, josta kuvia alla. Tosiaan, vielä ei ole yli 20 kiloa ja se on ihan jees. Pyrin siihen ettei se mene rikki, vaan että saisin lankaa kulutettua ennen uusien ostamista ja ehkä pikkuhiljaa saisin stashin (=lankamäärän) kokoa alas ja laatua ylös. Ja värikkyyttä lisää! Tahtoo värejä!

Siitä puheen ollen, pitäisi tilata värejä Kujeelta...



Muutama sananen matosta. Materiaalina valkoinen trikookude, Lankamaailmasta, ja sitä on reilu 4 kiloa mulla. Ohjeessa lukee 3,8 kiloa ontelokudetta joten saa nähdä onko tätä nyt sitten liikaa vai liian vähän. Ohje on Kauhavan kangasaitan Aura-matto, ohje löytyy tosiaan ilmaisena heidän sivuiltaan. Koukku mulla on kokoa 10mm eli 1cm eli ihan naurettavan paksu.

Tämän virkkaaminen on oikeasti raskasta, mutta toisaalta paksun materiaalin ansiosta työ tuntuu edistyvän reippaasti. Tästä tulee ohjeen mukaan kuitenkin 1,3m halkaisijaltaan, eli ei mikään pieni. Voin kuvitella miten ihanalta valkoinen virkattu matto näyttää vaalealla laminaatilla... :)

Remonttikin edistyy hissukseen, huomenna saapuvat keittiön kaapit! Eli on jo aikakin tehdä tätä mattoa, että saa sen sitten heti uudelle lattialle muuton jälkeen, vaikka onhan siihen varmasti vielä aikaa. Tämän maton lisäksi olen suunnitellut virkkaavani myös vessaan jonkun eri mallisen ja eri värisen pienemmän maton.


Otin myös tuntumaa Novitan uuteen Bambuun ja virkkasin neljä erilaista tiskirättiä yhdestä 50g kerästä. Kuvassa ensimmäinen. Toisessa oli samanlaisia nyppyjä erilaisessa muodostelmassa ja suorat reunat. Kolmannen virkkasin pelkillä pylväillä, se on ihan vaan neliskanttinen.

Tosiaan, kerä lankaa tuli ja kerä lankaa meni, ihan parin päivän sisällä. Joskus näinkin. Pääasiassa lankaa kuitenkin tulee enemmän kuin kuluu ja yritän saada sen nyt kääntymään toisin päin. Pitääkin ruveta katselemaan mitä sitä seuraavaksi neuloisi tai virkkaisi.

Sellaista täällä. Virkkaukseen oli kauhea himo jo joskus joulukuussa ja nyt olen sitten vihdoin päässyt kunnolla virkkailemaan ja innostus näyttää jatkuvan. Vähän olen lapasiakin neulonut samalla, mutta vielä ei ole mitään valmista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muista jättää kommentti! :)

Kaikki voivat kommentoida, mutta kommentit näkyvät vasta, kun olen ne itse käynyt hyväksymässä.

LilySlim Weight loss tickers