perjantai 23. marraskuuta 2012

Päivän ostokset

Käytiin tänään teettämässä toinen tarjous keittiökaapeista. Sitä ennen mä kävin vähän shoppailemassa! Ja sen jälkeenkin vähän, vaikka mukana roikkuvat miehet (mies ja sen isä) vähän pakotti pitämään kiirettä ostosten kanssa. Oli kuitenkin "pakko" saada lisää leveämpää t-nauhaa hetinyt, kun ohi ajettiin kuitenkin... :D

Ihan ensimmäisenä kävin ihan ensimmäistä kertaa Tampereen keskustaan muuttaneessa Eurokankaassa ja se oli vaaaaaltava! Ja hieno ja paljon kankaita ja kaikkea ja no ihan perus Eurokangas kuitenkin.

Kankaita! Jee!
Löytyi ihana pinkki "karvainen" kangas palalaatikosta ja lisäksi puolen metrin pala harmaata pörrökangasta(teddyä) vetovaljaisiin, sekä 80cm pätkät kolmea puuvillakangasta - vaaleanpunainen valkoisilla pilkuilla, samanlainen ruskeana ja Angry Birds. Näitä tulen käyttämään ainakin pussukoihin!
          Katsoin tosiaan vetovaljaiden kuvia (ja hintoja) ja kävin jopa yhdessä liikkeessä hipelöimässä sellaisia. Pyh, tämmöisethän voi tehdä itsekin ja vielä ylimääräisillä mukavuuksilla ja koiran mittojen mukaan! Harmaa pörrökangas + musta 2,5cm leveä t-nauha = kuin ilmetty kopio wuf.fin myymistä vetovaljaista. Hups. Meistä ei kuitenkaan mitään ammattilaisvaljakkoa tule Lotan kanssa, joten pärjätään ehkä itse tehdyillä valjailla. Jos ikinä edes päästään vetohommiin... Tule jo lumi, tule jo!


Sitten ostin tiimarista hopeisia hyvää joulua -tarroja joulukortteja varten, sekä kaksi pussia helmiä, ihania turkooseja! Toiset ovat kivihelmiä ja toiset lasihelmiä. Lempivärini, ei epäilystäkään.

tarroja ja ihania turkooseja helmiä :3

Viimeisenä ennen keittiökalusteliikkeessä käyntiä poikkesin luonnontuotekauppa Runsaudensarveen, ensimmäistä kertaa ikinä. Tuollaisissa kaupoissa on aina niin ihana tuoksu ja kaikkia ihania tuotteita!
          Tällä kertaa suuntasin shampoohyllylle, sillä aiemmin Prismasta ostamani luomushampoo sai herkän päänahkani kutiamaan entistä pahemmin! Nyt olenkin käyttänyt Linna hilseshampoota ja se on ollut ihan hyvää. Luonnontuotekaupat kuitenkin myyvät Elokuu -shampoota, josta on mulla kokemuksia yli viiden vuoden takaa. Ja sekin on luonnonmukaista. Nokkos shampoo. Sitä mulla oli silloin joskus kauan sitten ja sitä lähti nytkin mukaan. Se on juurikin hilseilevälle ja rasvoittuvalle päälle. Mä muistan, miten ihanat mun hiukset oli silloin, kun tuota käytin... Toivottavasti laatu on pysynyt samana! Odotan jo innolla, että pääsen tänään saunaan ja sitten käyttämään tuota shampoota! On ollut ikävä sitä, oikeasti.

Luontaistuotekauppaan astuessani tuli sellainen tunne, että olenko mä tarpeeksi ekologisen oloinen, että mua ei katsota siellä pahalla. Yleensä ajattelen toisin päin - olenko niin ekohipin näköinen, että mua siksi katsotaan pahalla. Kangaskassi täynnä ostoksia, itse neulottu kaulahuivi, ei meikkiä, ei kilokaupalla hiuslakkaa. Tuskin siis olin mikään erityisen epäekologisen oloinen ihminen. Ja ne ei tarjonneet siellä mitään pussia mulle. Tajusin sen vasta jälkeenpäin ja hymyilin itsekseni sille asialle. Ihania kauppoja.

100m t-nauhaa ja shampoo

Keittiökalusteliikkeen jälkeen käytiin vielä nopsaan ehdottomassa lempikaupassani, Ompelukonekeskus Koivulla. Se paikka sai tänään vielä lisää pointseja multa - siellähän oli kiva valikoima vallan kiinnostavia lankojakin! Olin toki huomannut langat aiemminkin, mutta silloin en vielä neulonut, joten olin jättänyt ne tutkimatta. Pakko saada jossain vaiheessa neonpinkkiä, neonkeltaista ja ihanaa turkoosinkirjavaa sukkalankaa! Ja se palvelu... Mä en vois tykätä enempää! Hinnat ja valikoima on kohdallaan myös.
          Tällä kertaa mukaan lähti tosiaan 2,5cm levyistä mustaa t- eli turvanauhaa. Mulla on ollut tota samaa aiemminkin, mutta sitä on enää pikku pätkä jäljellä. Lisäksi mulla on samaa ohuempana, olisko 15 tai 10mm. Tätä olis saanut jopa valkoisena ja ruskeana, mutta koska halusin ostaa 100m (19e), otin tuttua ja turvallista, kaikkeen sopivaa mustaa. Joskus voisin käydä nappaamassa mukaani 5 tai 10m pätkät muitakin värejä, jos vaikka sattuu tulemaan tarvetta niille.

Sitten kun mä ostan saumurin, niin mä ostan sen tuolta. Ihan varmasti. Mä löysinkin niiden sivuilta jo yhden oikein kiinnostavan saumuri-peitetikkikoneen, "vain" 800e.

Nyt mietin käsityönauhojen tilaamista Euroteamista... Ehkä tekstillä "Made by Frost" ja sen alle blogin osoite? Hmm... Se vois olla hyvä.

2 kommenttia:

  1. Angry birds -kangas on selkeä pantakangas. Jos näät jossain siitä tehtyjä pantoja, niin vinkkaatko mulle - Ninja ja Huu tarvii semmoset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voisi olla ihana pantakangas jos se olis paksumpaa ja pienempi kuvio! Mutta jos löydän sellaista sopivaa kangasta jostain... Oonhan mä pantoja ommellut, mutta ei ne vielä mitään ammattilaistasoa ole. Täytyy harjoitella! Mutta vinkkaan kyllä sulle jos tulee jossain vastaan :)

      Poista

Muista jättää kommentti! :)

Kaikki voivat kommentoida, mutta kommentit näkyvät vasta, kun olen ne itse käynyt hyväksymässä.

LilySlim Weight loss tickers