lauantai 23. tammikuuta 2016

Elämää koiran kanssa

Koska mulla on täällä paljon käsityöjuttuja, linkitän nyt tähän yhden jutun...

Nimittäin, tein Toscalle tossut.

Neiti ekaa kertaa tossut jalassa :)
Sitten vähän aihetta sivuten... Hyviä puolia koiran omistamisesta! Näin reilun 2 viikon kokemuksella voin jo sanoa jotain aiheesta.

Klikatkaa suuremmaksi!
Aktiivisuusrannekkeen viikko ajalta ennen koiraa...

... ja sitten koiran kanssa + torstaina työpäivä.

Nyt täytyy vielä ottaa huomioon, että ulkona on ollut reilusti pakkasta ja vain muutamana päivänä ollaan voitu olla ulkona ihan reilusti. Paitsi nyt toki päästään olemaan paremmin ulkona, kun Toscalle on tossut tehtynä. On noissa silti aika suuri ero.

"Varoituskolmiot" ovat ns. aktiivisuushuomautuksia, eli olen istunut liian pitkään paikallani. Tästä voidaan päätellä, että olen jokatapauksessa myös harrastanut istuskelua ihan samaan malliin. Tässä olisi tietysti parannettavaa.

Mutta, jos mietitään, että ilman koiraa keskimääräinen lenkkeilykertojen määrä per viikko oli ehkä noin 0,5 ja nyt se on noin 21, niin onhan siinä ihan valtava ero. Tosin nyt ollaan pakkasten takia tehty suurimmaksi osaksi aika lyhyitä ja rauhallisia lenkkejä, Tosca on kyllä saanut aika paljon liikkua vapaana esim. järven jäällä hihnassa lenkkeilyn lisäksi.

Toinen positiivinen asia on ehdottomasti fiilis! Ja noin niinkun yleinen mielenterveydellinen tila. Ei pahemmin masenna enää, elämällä on taas suunta ja tarkoitus. Koiran touhujen seuraileminen ja sen kanssa touhuileminen on kyllä ihan parasta. Lisäksihän se ulkoilu/liikkuminen nostaa fiilistä - mutta kun sitä ei ilman koiraa tule tehtyä.

Kolmas asia... Mun paino on tämän vuoden puolella eli about kolmen viikon aikana pudonnut pari kiloa ihan itsestään, ilman että olen kytännyt sen tarkemmin syömisiäni tai muuta. Toki syömisen määrään ja laatuun pitää kiinnittää huomiota jatkossa, mutta on ihan ilahduttavaa huomata, että suunta on ihan itsestään kääntynyt parempaan päin.

Onhan tässä "negatiivisiakin" puolia, rahanmenoa, vastuuta, "rajoituksia" menemisissä, koirankarvoja, leluja lattialla ja sen sellaista, mutta kyllä koiran kanssa eläminen ehdottomasti enemmän antaa kuin ottaa. Erityisesti juuri mulle koira on se asia, joka pitää mun elämän ja pään järjestyksessä. Nyt mä olen oikeasti onnellinen!

Koira on mulle sellainen asia elämässä, että sen eteen teen kaikkeni ja enemmänkin. Sellainen lähes välttämätön palanen elämää, että ilman sitä on vähän kaikki vinossa. Ja Tosca itsessään on aivan ihana koiraneiti, jonka kanssa tullaan vielä kokemaan ja oppimaan paljon yhdessä.

Kahden viikon jälkeen... En todellakaan osaisi enää palata entiseen.

Vihdoinkin, vuosien jälkeen, mun suurin haaveeni on totta ♥

1 kommentti:

  1. Oon samaa mieltä, koira on ihan parasta ihmiselle. Olen eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksi. Ois kiva jos tulisit kylään Aurinkokujallekkin.

    VastaaPoista

Muista jättää kommentti! :)

Kaikki voivat kommentoida, mutta kommentit näkyvät vasta, kun olen ne itse käynyt hyväksymässä.

LilySlim Weight loss tickers